مجموعه ی کاملی از ماشین آلات سنگبری
مجموعه ی کاملی از ماشین آلات معدن فروش و اجاره ی ماشین آلات بحث و تبادل نظر در مورد ماشین آلات
مجموعه ی کاملی از معادن سنگ انبارداری و دپو سنگ کوپ
بیشترین تنوع محصول محصولات ایرانی و خارجی
تراورتن مرمر مرمریت گرانیت لایم استون تراورتن تراورتن مرمر تراورتن تراورتن

ماشین آلات سنگبری

  • مجموعه ی کاملی از ماشین آلات سنگبری
  • بحث و تبادل نظر در مورد ماشین آلات
  • خط تولید نرم بر و سخت بر

ماشین آلات معدن

  • مجموعه ی کاملی از ماشین آلات معدن
  • فروش و اجاره ی ماشین آلات
  • بحث و تبادل نظر در مورد ماشین آلات

معادن سنگ

  • مجموعه ی کاملی از معادن سنگ
  • انبارداری و دپو سنگ کوپ
  • تراورتن ، مرمریت ، گرانیت

لوازم و تجهیزات سنگبری

  • بیشترین تنوع محصول
  • محصولات ایرانی و خارجی
  • سگمنت ، سابنده ، ماستیک و ...

کارخانجات سنگبری

  • بیشترین تنوع رنگ بندی
  • تراورتن ، مرمر ، گرانیت
  • اسلب ، تایل

بازاریابی سنگ چیست؟

بازاریابی سنگ یعنی اینکه : بتوانیم سنگ تولیدی را با قیمت مناسب و در زمان و مکان مناسب عرضه کنیم و برنامه ای برای ارایه مناسب آن داشته باشیم .

این فرآیند ساده در علم روز بازاریابی تحت عنوان آمیخته بازاریابی 4p  مطرح می شود که شامل موارد زیر است .

- محصول یا خدمات      

- قیمت

- مکان یا توضیح

- ترفیع ، ارائه

بطور ساده باید در بازاریابی سنگ مورد نظر ، به چهارسوال مهم پاسخ دهیم .

1 - آیا سنگی که به مشتری پیشنهاد می دهیم پاسخگوی نیاز خریدار است یا نه ؟

2 - آیا قیمتی که روی سنگ گذاشته ایم  مطلوب و عادلانه است ؟

3 – آیا مشتری در مکان  و به شیوه صحیحی به سنگ ما دسترسی دارد یا نه ؟

4 – آیا نحوه اطلاع رسانی و ارائه سنگ به مشتری مناسب است یا نه ؟

در بین این چهار سوال ، موضوع این مقاله در حیطه سوال مورد چهارم است که ترجمه های متعددی در ایران شده است .

ترویج ، تبلیغات ، پیشبرد ، ارائه  ،  و ... ولی جدای از ترجمه کلمه ترفیع و ارائه ، شامل آن دسته از اقداماتی است که به منظور ایجاد ارتباط با مشتری صورت می گیرد . این ارتباط به منظور ایجاد احساس منفعت در مشتریان هدف صورت می گردد و شامل کلیه مواردی است که موضوع آن ارتباط با مصرف  کننده و خریدار است .

اگر بخواهیم در مورد ترفیع و ارائه به صورت جزئی صحبت کنیم شامل موارد زیر می شود.

تبلیغات سنگ که شامل انتخاب رسانه ، کاتالوگ و ...

پشتیبانی و خدمات و راهنمایی و دادن مشاوره به مشتری

اطلاع رسانی صحیح ، بسته بندی و نمایش کادر و ...

در این فرصت می خواهم به موضوع نمایش کالا به عنوان یکی از زیر شاخه های مهم ارائه سنگ بیشتر بپردازیم و  وقتی صحبت از نمایش سنگ می شود  به سه دسته کلی تقسیم می شود .

1 – نمایش سنگ در کارخانه (انبار و شوروم)

2 – نمایش سنگ در رسانه های دیجیتال (شامل سایت و نرم افزارهای اجتماعی)

3 – نمایش سنگ در رسانه های مکتوب (کاتالوگ ، بیلبورد ، مقاله و...)

تعداد بازدید : 1368 تاریخ ایجاد : 1395/04/17

ثبت نظر

نام :
ایمیل :
نظر :
لطفا متن مقابل را در کادر پایین وارد کنید

نظرات ثبت شده